Wij hebben geschreven voor

Taalspeeltuin - voor wie hebben we geschreven - bedrijven

Wat klanten zeggen

  • Angela en Jan Majoor

    Verschillende bedrijven offertes opgevraagd maar jullie helderheid spreekt me gewoon aan. No nonsens, gewoon leveren wat gevraagd wordt. Een verademing.
  • Patrick van der Heijden

    Doe al jaren zaken met Christiaan en Ines, eerst via Amsterdam en nu weer rechtstreeks. Waar jullie ook naartoe gaan, ik volg.
  • Mohammed Al Khatabi

    Super service. Voor 12 sites teksten besteld. Super service
  • Rick Versluis

    Goede service, alle teksten binnen voor de afgesproken tijd gemaild
  • Robert van Gulik

    Niets gelogen, top tekst
  • Yvonne en Pascal

    4000 woorden over afvallen, onze nieuwe site. Aanrader
  • Carla Oosterhuis

    8 SEO geoptimaliseerde teksten voor mijn receptenblog. Wat een creativiteit. Dankjewel
  • Victor Hendriks

    Top teksten.
  • Twan Verhoeven

    Ik wilde zelf optimaliseren dus bestelde 1500 woorden unieke tekst.
  • Jan van de Bongard

    Heb 4 verschillende websites en ook voor nr 5 kom ik bij jullie terug.

Christiaan van Dool

Christiaan van Dool - tekstschrijver - copywriter - blogs
Tekstschrijver - mede eigenaar De Taalspeeltuin - financieel - techniek - sport - sales
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Seo teksten schrijven die wél scoren in Google

Weet jij wat het verschil is tussen teksten die niet scoren en teksten die wel scoren in Google? Webteksten die scoren beantwoorden specifieke vragen van de bezoeker. Simpel toch? Wanneer je als bezoeker op een website komt, wil je eigenlijk dat je kunt klikken naar dé oplossing. Alsof de webpagina die jij bezoekt, speciaal voor jou geschreven is. Eigenlijk logisch als je begrijpt en beseft hoe een bezoeker op jouw website pagina terecht is gekomen. Hij heeft een zoekwoord of combinatie van zoekwoorden in getypt met een reden. Een hele speciale reden want hij wil dat zijn probleem wordt opgelost. Jouw bezoeker heeft een behoefte.

Van het grote plaatje naar de specifieke behoefte

Van het grote plaatje naar de specifieke behoefte van de bezoekerNatuurlijk is jouw website niet in zijn geheel geschreven voor het probleem van die ene bezoeker. Idealiter beantwoordt jouw website meerdere vragen; je maakt gebruik van landingspagina's die meerdere keywords bevatten. Je bent tenslotte niet op het internet om vliegen te vangen toch? Maar één van jouw landingspagina's is wel degelijk geschreven voor het probleem van jouw bezoeker. Ofwel van het grote plaatje naar de specifieke behoefte c.q. vraag van jouw bezoeker. En vanzelfsprekend bied je een oplossing. En bij voorkeur een oplossing die wordt ondersteund door meerdere gebruikers die een positieve review hebben achtergelaten.

Alles begint met het selecteren van het juiste zoekwoord

Een persoon, nog niet jouw bezoeker, heeft een vraag of een probleem. Hij typt zijn vraag in door een enkel woord of een combinatie van woorden, een zogenaamd long-tail-keyword. Wanneer jij de vraag in de ogen van Google het beste kunt beantwoorden, zal Google jouw site laten zien. Niet alleen jouw site, maar ook de site van jouw concurrenten. Hoe kom je dan hoger dan je concurrenten? Simpelweg door je te onderscheiden en dit kenbaar te maken aan deze persoon die dan jouw bezoeker wordt. Onderscheiden kan op verschillende manieren:
  • Je kunt de eerste zijn die een probleem hebt opgelost en je hebt daarvoor bewijs
  • Je biedt gewoon de allerbeste oplossing voor zijn probleem
  • Je bent of wordt marktleider op het gebied van de vraag van je bezoeker
Je komt niet bovenaan in Google door simpelweg 10 of meer keer een keyword of combinatie van keywords - zoekwoorden in je tekst te verwerken. Dit bepaalt namelijk of jouw pagina relevant is voor de zoeker maar niet op welke plaats jouw website pagina getoond gaat worden. Je zult behalve professionele webteksen of seo teksten ook je website in orde moeten hebben. En misschien nog wel belangrijker, je zult erkenning moeten krijgen van andere bezoekers, websites etc. Linkjes en blogs bijvoorbeeld.

Seo teksten schrijven met longtail keywords - zoekwoorden

Seo teksten schrijven is niet eenvoudig. Toch kun je prima resultaten behalen met het seo teksten schrijven op basis van longtail keywords ofwel een combinatie van zoekwoorden. Eenvoudigweg omdat deze zeer specifieke combinatie van zoekwoorden een hoge ranking geeft. Er wordt minder op gezocht dus wanneer jouw website pagina deze specifieke combinatie van zoekwoorden bevat, zul je prima kunnen scoren. Maar dan komt het ... je moet gaan converteren.

Hoe kijkt een mogelijke bezoeker naar jouw pagina

De zoeker bepaalt vervolgens aan de hand van de titel en in mindere mate aan de URL’s en de meta-descriptions welke website in de zoekresultaten zijn behoefte het best of snelst kan vervullen. En dan klinkt hij zo snel mogelijk, scant de titel van de website, misschien nog snel de koppen en wanneer deze precies aansluiten bij zijn vraag of probleem zal hij besluiten te gaan lezen. Bovendien wil hij niet hoeven te scrollen om zijn vraag of probleem opgelost te zien. Alle belangrijke woorden moeten dus in de eerste 2 á 3 kopjes genoemd worden. 

Wat is seo teksten schrijven dan precies?

Seo teksten schrijven is webteksten schrijven die afgestemd zijn op het zoekproces van de bezoeker. Het is relevante en goed leesbare stukken tekst schrijven over een specifiek onderwerp.

Seo teksten schrijven is ook letten op de keyword density ofwel hoe vaak komt het belangrijke zoekwoord of een synoniem van je zoekwoord voor in de tekst. Natuurlijk in verhouding met de lengte van de tekst. Alle tekst staat in dienst van de bezoeker en zijn of haar beleving op jouw website. Je probeert in zo kort mogelijke tijd, onthoud je bezoeker heeft altijd haast en wil klikken, zijn vraag of probleem op te lossen. Of hem of haar te begeleiden naar de plaats waar het probleem of de vraag opgelost kan worden. 

Seo teksten schrijven is dus zodanig de oplossing voor de klant presenteren dat hij zich a) serieus genomen voelt en b) dat zijn probleem opgelost wordt. Het moet dus in 2 seconden duidelijk zijn wat er te halen valt voor de klant, what is in it for me?

Hoe schrijven wij Seo teksten of webteksten?

Kijk eens naar de klanten waar wij voor geschreven hebben in het verleden. Wat denk je, werken zij met geoptimaliseerde teksten, seo teksten of niet? We hebben jarenlang voor allerlei grote bedrijven geschreven: blogs, informatieve teksten, converterende teksten, je kunt het zo gek niet opnoemen. We hebben een aantal voorbeeldjes op de homepage staan hoe wij tegen teksten aankijken en wat de kosten zijn. Heb je een vraag, stel hem dan gewoon. We geven graag antwoord.

Copyright 2005 - 2018 - De Taalspeeltuin